Tematyka tygodnia:
1. Zwierzęta z dżungli i sawanny.
2. Zwierzęta naszych pól i lasów.
3. Marcowa pogoda.
4. Wiosenne przebudzenie.
Cele wychowawczo-dydaktyczne:
– poszerzanie wiadomości dotyczących zwierząt egzotycznych, rozpoznawanie zapisu graficznego wybranych nazw zwierząt, rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej słów o prostej budowie fonetycznej, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter (zarówno małych jak i wielkich);
– poznawanie przedstawicieli zwierząt żyjących na polu oraz przedstawicieli zwierząt żyjących w lesie, zapoznanie z cyklem rozwojowym motyla;
– poszerzanie wiadomości dotyczących określonych zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia, poznawanie zwyczajów związanych z pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny;
– prowadzenie obserwacji pogody, poznawanie właściwości fizycznych powietrza, zapoznanie ze zjawiskami parowania i skraplania,
– określanie znaczenia wody w przyrodzie, poznanie jej obiegu w środowisku,
– rozwijanie umiejętności matematycznych: dodawanie i odejmowanie w zakresie dziesięciu, poznawanie różnic między kulą a kołem, rozwiązywanie i układanie zadań z treścią
– rozwijanie umiejętności wokalnych, rozwijanie poczucia rytmu w trakcie zabaw muzycznych;
– rozwijanie sprawności manualnych w trakcie wykonywania prac plastycznych;
– rozwijanie sprawności fizycznej w trakcie zabaw ruchowych, gimnastyki czy zabaw dowolnych w ogrodzie przedszkolnym;