TEMATYKA TYGODNIOWA:
1.Dlaczego w marcu jest jak w garncu?
2.Z czego to jest zrobione?
3.Gdzie ubiera się Pani Wiosna?
4.Jak być eko?
CELE OGÓLNE;
- Kształtowanie świadomości cyklicznej pór roku i ich wpływ na środowisko
- Wzbogacanie słownictwa poprzez zapoznanie dzieci z przysłowiami i powiedzeniami.
- Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania różnych materiałów (np. drewno, papier, plastik, szkło, metal).
- Utrwalenie wiadomości na temat zwiastunów wiosny,
- Zapoznanie ze zjawiskiem krążenia wody w przyrodzie
- Wdrażanie postaw proekologicznych – dbanie o czystość i porządek na ziemi, segregowanie odpadów, oszczędzanie wody i energii.
- Posługiwanie się znajomością liczenia, symboliką matematyczną w praktycznym działaniu.
- Kategoryzowanie, wnioskowanie, ocenianie, uzasadnianie i argumentowanie.
- Wdrażanie do właściwego budowania zdań
- Wzbogacanie dziecięcej wyobraźni i kreatywności plastycznej.
- Działanie twórcze w różnych dziedzinach aktywności m.in. stwarzanie okazji do ekspresji za pomocą ruchu, gestu, mimiki.
- Dostarczanie okazji do doświadczeń językowych, ruchowych, muzycznych i plastycznych.
- Zabawy na świeżym powietrzu, spacery.