PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ
W GRUPIE „PIRACI” W MIESIĄCU MARZEC
TEMATYKA TYGODNIA
I. Mali odkrywcy
II. Tajemnice świata
III. Nadchodzi wiosna
IV. Wiosna, tuż, tuż
V. Święta, święta, biją dzwony
- Poznanie korzyści płynących z bycia dociekliwym, poznanie wartości takich jak szczerość i tradycja; rozwijanie spostrzegawczości i myślenia przyczynowo-skutkowego oraz umiejętności formułowania wniosków; zachęcanie do życzliwego zwracania się do siebie nawzajem
- Poszerzanie wiedzy dotyczącej elementów tworzących Układ Słoneczny; poznanie właściwości magnesu;
- Poznanie zjawisk zwiastujących zmianę pory roku, uwrażliwienie dzieci na obserwacje charakterystyczne dla przedwiośnia i wiosny. ;
- Poznawanie zmysłów oraz nazw reprezentujących je narządów; rozwijanie pamięci wzrokowej i słuchowej; doskonalenie umiejętności formułowania i wyciągania wniosków z prowadzonych obserwacji i badań; zachęcanie do samodzielnego odkrywania świata obrazów, dźwięków, smaków, zapachów i bodźców czuciowych
- Poznawanie części ciała i nazw wybranych organów; poszerzenie wiadomości dzieci na temat funkcjonowania organizmu, wdrażanie do uważnego obserwowania swojego ciała i odczytywania jego sygnałów
- Rozwijanie umiejętności matematycznych, doskonalenie umiejętności klasyfikacji ze względu na jedną cechę, rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania
- Utrwalanie wiadomości na temat form aktywnego spędzania czasu wiosną;
- Rozwijanie umiejętności wokalnych i słuchu muzycznego; rozwijanie sprawności fizycznej; zachęcanie do częstego pobytu na świeżym powietrzu;
Realizacja programów:
– „Cztery pory roku – bezpiecznie, zdrowo, kolorowo”
– „Metoda Dobrego Startu” M. Bogdanowicz
– „Czytam- bawię się i uczę” – odimienna metoda nauki czytania
– „A, b, c ekonomii – czyli pierwsze kroki w świecie finansów”