Plan pracy dydaktyczno – wychowawczej w grupie “Sowy” na miesiąc luty

Grupa Sowy

Tydzień 1: Baśnie, bajki, bajeczki
Tydzień 2: Muzyka wokół nas
Tydzień 3: Nie jesteśmy sami w kosmosie
Tydzień 4: Mój wymarzony zawód

Umiejętności dziecka:

  • rozwijanie mowy,
  • rozpoznawanie bohaterów znanych baśni,
  • rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej,
  • poznawanie małych liter i wielkich liter,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • utrwalanie znajomości poznanych figur geometrycznych,
  • określanie, dlaczego dany element należy do jednego zbioru i do drugiego zbioru,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • reagowanie na ustalone sygnały,
  • wykonywanie układu ruchowego do piosenki,
  • rozwijanie umiejętności posługiwania się instrukcją,
  • rozwijanie aktywności werbalnej,
  • przedstawianie słowami uczuć i nastroju,
  • zapoznanie ze zjawiskiem topnienia,
  • poznawanie substancji, które topnieją,
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
  • dostrzeganie piękna muzyki,
  • rozwijanie analizy i syntezy słuchowej,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
  • zapoznanie ze znakiem odejmowania,
  • utrwalenie nazw wybranych instrumentów muzycznych,
  • rozwijanie umiejętności grania na instrumentach perkusyjnych,
  • rozwijanie umiejętności poruszania się w rytm muzyki,
  • rozwijanie umiejętności/sprawności manualnych,
  • zapoznanie z akordeonem,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • próby wyrażania nastroju utworu muzycznego barwną plamą,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • rozwijanie aktywności twórczej
  • zapoznanie z nazwami planet Układu Słonecznego,
  • rozwijanie analizy i syntezy słuchowej,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
  • rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
  • poznawanie zapisów cyfrowych liczb,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • utrwalanie wiadomości na temat kosmosu, Układu Słonecznego,
  • przybliżenie postaci Mikołaja Kopernika
  • rozwijanie preorientacji zawodowej,
  • poznanie różnego typu zawodów,
  • wzbogacenie słownictwa o słowa związane z omawianymi zawodami,
  • wyposażenie dzieci, poprzez różnorodne wzorce i własną działalność plastyczną, w podstawowe umiejętności w zakresie warsztatu plastycznego, co umożliwi im rozwój wyobraźni,
  • wzmocnienie poczucia własnej wartości i wiary w swoje możliwości,
  • rozwijanie umiejętności formułowania pytań,
  • prezentowanie zdobytej wiedzy i nowych umiejętności związanych z realizacją projektu,
  • kształtowanie umiejętności współpracy w grupie,
  • usystematyzowanie wiedzy dzieci na temat znanych im zawodów,
  • tworzenie dłuższych wypowiedzi na temat zawodów,
  • rozumienie wagi pracy ludzkiej,
  • poznanie specyfiki pracy malarza,
  • poszerzanie wiadomości na temat odwiedzanego miejsca pracy i wykonywanych tam zawodów,
  • rozwijanie umiejętności planowania własnych działań,