Tydzień 1: Baśnie, bajki, bajeczki
Tydzień 2: Muzyka wokół nas
Tydzień 3: Nie jesteśmy sami w kosmosie Tydzień 4: Mój wymarzony zawód
Umiejętności dziecka:
- rozwijanie mowy,
- rozpoznawanie bohaterów znanych baśni,
- rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej,
- poznawanie małych liter i wielkich liter,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- utrwalanie znajomości poznanych figur geometrycznych,
- określanie, dlaczego dany element należy do jednego zbioru i do drugiego zbioru,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- reagowanie na ustalone sygnały,
- wykonywanie układu ruchowego do piosenki,
- rozwijanie umiejętności posługiwania się instrukcją,
- rozwijanie aktywności werbalnej,
- przedstawianie słowami uczuć i nastroju,
- zapoznanie ze zjawiskiem topnienia,
- poznawanie substancji, które topnieją,
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
- dostrzeganie piękna muzyki,
- rozwijanie analizy i syntezy słuchowej,
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
- zapoznanie ze znakiem odejmowania,
- utrwalenie nazw wybranych instrumentów muzycznych,
- rozwijanie umiejętności grania na instrumentach perkusyjnych,
- rozwijanie umiejętności poruszania się w rytm muzyki,
- rozwijanie umiejętności/sprawności manualnych,
- zapoznanie z akordeonem,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- próby wyrażania nastroju utworu muzycznego barwną plamą,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- rozwijanie aktywności twórczej
- zapoznanie z nazwami planet Układu Słonecznego,
- rozwijanie analizy i syntezy słuchowej,
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
- rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
- poznawanie zapisów cyfrowych liczb,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- kształtowanie poczucia rytmu,
- utrwalanie wiadomości na temat kosmosu, Układu Słonecznego,
- przybliżenie postaci Mikołaja Kopernika
- rozwijanie preorientacji zawodowej,
- poznanie różnego typu zawodów,
- wzbogacenie słownictwa o słowa związane z omawianymi zawodami,
- wyposażenie dzieci, poprzez różnorodne wzorce i własną działalność plastyczną, w podstawowe umiejętności w zakresie warsztatu plastycznego, co umożliwi im rozwój wyobraźni,
- wzmocnienie poczucia własnej wartości i wiary w swoje możliwości,
- rozwijanie umiejętności formułowania pytań,
- prezentowanie zdobytej wiedzy i nowych umiejętności związanych z realizacją projektu,
- kształtowanie umiejętności współpracy w grupie,
- usystematyzowanie wiedzy dzieci na temat znanych im zawodów,
- tworzenie dłuższych wypowiedzi na temat zawodów,
- rozumienie wagi pracy ludzkiej,
- poznanie specyfiki pracy malarza,
- poszerzanie wiadomości na temat odwiedzanego miejsca pracy i wykonywanych tam zawodów,
- rozwijanie umiejętności planowania własnych działań,