TEMATYKA TYGODNIA
I. Wielkanoc
II. Z kulturą za pan brat
III. Jestem kulturalny
IV. Kwiecień plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata
- zachęcanie dzieci do obserwacji wzrostu i rozwoju hodowanych roślin,
- poznawanie polskich tradycji ludowych, związanych z obchodzeniem świąt wielkanocnych, uwrażliwianie na polską tradycję,
- nawiązanie do tradycji malowania jajek w zabawach matematycznych,
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami,
- poznawanie zwierząt kojarzonych z Wielkanocą podczas zabaw naśladowczych i muzyczno – ruchowych,
- rozwijanie procesów analizy i syntezy,
- rozwijanie kompetencji matematycznych,
- wyciąganie prostych wniosków z treści obrazków,
- ćwiczenie oczekiwania na swoją kolej podczas wypowiedzi,
- rozumienie znaczenia uczuć w życiu człowieka,
- wykorzystywanie dramy jako środka do wyrażania emocji,
- ćwiczenie radzenia sobie z przykrymi uczuciami,
- rozwijanie myślenia przyczynowo –skutkowego,
- rozpoznawanie i nazywanie zjawisk atmosferycznych,
- wyrażanie siebie i własnych emocji poprzez ruch,
- ćwiczenie kulturalnego zachowania się przy stole,
- kształtowanie zachowań społecznie akceptowanych,
- ćwiczenie umiejętności odpowiedniego stosowania zwrotu w danej sytuacji,
- nabywanie umiejętności rozumienia siebie i innych,
- rozwijanie zdolności plastycznych i muzycznych,
- poznanie prostych przysłów mówiących o miesiącu kwietniu.
Realizacja programów:
– „Cztery pory roku – bezpiecznie, zdrowo, kolorowo”
– „Metoda Dobrego Startu” M. Bogdanowicz
– „Czytam- bawię się i uczę” – odimienna metoda nauki czytania
– „A, b, c ekonomii – czyli pierwsze kroki w świecie finansów