Zapraszamy najstarsze grupy dzieci( średniaki i starszaki)do lasu. Każdy znaleziony przez dziecko przedmiot – grzyb, szyszka, mrówka, piórko, gniazdo – są częścią wyjątkowej historii, która toczy się w lesie, a dzieci są jej świadkami. Przede wszystkim to dzieci odkrywać będą las, odkryją przed sobą i przed innymi swoje wyjątkowe znaleziska. Będą przy tym pracować wszystkie dziecięce zmysły: węch, by poczuć, jak pachnie ziemia, jak igła sosny, a jak żywica, wzrok – by dostrzec zwykle niewidoczne ślady obecności zwierząt – może trop sarny lub szyszkę zgryzioną przez wiewiórkę, słuch, kiedy nasłuchiwać będziemy dźwięków lasu, może odwiedzi nas dzięcioł?, dotyk – gdy będziemy sprawdzać, jak szorstka jest kora drzewa, a jak miękki mech. Podczas warsztatów zejdziemy z leśnej ścieżki, wejdziemy w głąb lasu, to tam można dokonać najciekawszych odkryć i przeżyć prawdziwą przygodę!
Warsztaty zawierają elementy przygody, obserwacji, która sprzyja koncentracji oraz akywności ruchowe i prace manualne. Traktujemy je jako rodzaj profilaktyki Syndromu Deficytu Natury. Podczas warsztatów dzieci zdobywają wiedzę przyrodniczą (np. na temat tropów i śladów zwierząt, oznak danej pory roku) w sposób dostosowany do swojego wieku oraz poprzez doświadczanie lasu wszystkimi zmysłami.
Jak należy się przygotować na zajęcia?
W lesie spędzimy czas wiosną w warunkach pogodowych, które mogą być różne. Prosimy, aby dzieci były ubrane odpowiednio do pogody i wygodnie oraz bezpiecznie:
- długie spodnie np: spodnie dresowe, spodnie do lasu itp
- jasny ubiór jest bardziej widoczny.
- skarpetki za kostkę
- długi rękaw
- pełne buty (ewentualnie kalosze)
Ponieważ na zajęciach będziemy dotykać kory, “głaskać” mech i grzebać patykami w ziemi, prosimy żeby dzieci były ubrane tak, by mogły się ubrudzić 🙂 Leśne projekty. Zapraszają Alicja i Agata Kloczkowska, instruktorki warsztatów.
Uwag! “Piraci” i “Motyle” śniadanie o 8.00:)